.
Czwarta generacja LPG to instalacja wielopunktowego zasilania gazem w fazie lotnej
za pośrednictwem elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy.
Wtrysk sekwencyjny stosowany jest w samochodach wyposażonych w wielopunktowy wtrysk benzyny
z katalizatorem i sondą lambda oraz system diagnostyki pokładowej — EOBD lub OBDII.
Jest to bardzo nowoczesna konstrukcja, ( potocznie nazywana SEKWENCJA ) w której wyeliminowane zostały różnice w dynamice i mocy silnika zasilanego gazem i zasilanego benzyną. W układzie tego typu wtryskiwacz gazu działa bardzo podobnie do wtryskiwacza benzyny.
Instalacja LPG piątej generacji
Piąta generacja instalacji LPG to instalacja wtrysku sekwencyjnego gazu w fazie ciekłej.
Instalacje piątej generacji wyznaczają zupełnie nowy standard w dziedzinie LPG.
Największa różnica w stosunku do poprzednich generacji to sposób dostarczania gazu do zaworów ssących silnika. W instalacji piątej generacji gaz wtryskiwany jest w postaci ciekłej, a nie lotnej.
Instalacje VI Generacji
System instalacji LPG VI generacji, która jest idealnym rozwiązaniem dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny gdyż wykorzystuje oryginalne wtryskiwacze benzynowe do wtryskiwania skroplonego gazu LPG bezpośrednio do komory spalania. Podczas pracy silnika na gazie w ogóle nie jest zużywana benzyna, ponieważ wtryskiwacze są cały czas chłodzone przepływającym przez nie gazem i nie ma potrzeby stosowania tzw. dotrysków benzyny, które z ekonomicznego punktu widzenia przekreślają sens konwersji. Wykorzystanie wtryskiwaczy benzynowych do wtrysku gazu skutkuje także mniejszą ingerencją w obszarze silnika a cała instalacja jest praktycznie niewidoczna pod maską samochodu.
Instalacja LPG pierwszej generacji
Instalacja LPG pierwszej generacji stosowana jest w samochodach z zasilaniem gaźnikowym.
Brak sterownika elektronicznego czyni ją tanim, ale też najmniej precyzyjnym i ekonomicznym rozwiązaniem. Jest to najprostsza instalacja niewymagająca instalowania prawie żadnych sterowników elektronicznych.
Instalacja LPG drugiej generacji
Drugą generację instalacji LPG stosuje się przede wszystkim w samochodach
wyposażonych w jednopunktowy wtrysk benzyny z katalizatorem i sondą lambda.
Instalacja LPG trzeciej generacji
Trzecia generacja LPG - wielopunktowa o ciągłym zasilaniu gazem w fazie lotnej.
Instalacje tej klasy przeznaczone są do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa. W rozwiązaniu tym mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje tuż przed zaworem ssącym. W zależności od ilości powietrza napływającego do cylindra w okolice zaworu dolotowego podawana jest przez wtryskiwacz ściśle określona ilość paliwa. Podstawowym wyznacznikiem instalacji gazowych do wtrysku wielopunktowego jest zachowanie zbliżonego do oryginalnego miejsca powstawania mieszanki gazowo-powietrznej.
INSTALACJE SEKWENCYJNEGO WTRYSKU GAZU DO WSZYSTKICH MAREK SAMOCHODÓW
dostępne również inne konfiguracje z reduktorami KME, TOMASETTO ...., oraz wtryskami ALEX Baracuda , HANA, ACw02, ACw03 ....